Zkušenosti s Yuki Darker 250 po 5000 km

            Po úvodních problémech a jejich vyřešení tak, jak bylo popsáno, nastalo období „pouhého ježdění“. Nepřijemná závada se vyskytla pouze jedna a to sesmeknutý konektor z jedné ze zapalovacích cívek. To se několikrát opakovalo, komentováno dotazy typu: „A na kolik válců dneska pojedeš?“ Ono to tedy na jeden válec jede, ale v kopcích to opravdu není ono. Konektory jsou z materiálu který nepruží a časem se uvolňují. Při garanční prohlídce mi servis vyměnil konektory za české. Problém je zřejmě „sytémový“, protože to samé dělali i u druhého Darkera který zrovna shodou okolností byl na garančce současně s mým. Dál mi servisní technik sdělil, že YUKI vyhlásila dílenskou akci, při níž je bezplatně měněno magneto, protože zjistili že má výrobní vadu. Docela mně to potěšilo. Že se vyskytne výrobní vada se stane. Stává se to i renomovaným firmám, ale to, že YUKI problém takto řeší svědčí o tom, že firma si zřejmě zákazníků docela váží.
            Mnou prováděná údržba během dalších najetých kilometrů byla následující:
                -  1x napnutí řetězu
                -  očištění a mazání řetězu zhruba každých 1000km
                -  namazání spojkového bovdenu (spojka šla velmi ztuha)
                -  silenbloky zadních tlumičů vrzaly – natřeno glycerinem a namazáno grafitem
                -  upadnul držák SPZ. Ten držák je naprostá konstrukční prohra čínského kon-
                    struktéra. Poměrně masivní plechový svařenec drží na tenkém plíšku, který je
                    ještě ke všemu ohnut hned za svarem. To se prostě uklepat muselo. Udělal sem
                    držák z kousku antikorového plechu a ten bude věčný.
 Toť vše. Vrzalo ještě uložení zadní vidlice. To opravili v servisu při garančce. Dále vyměnili  levé zrcátko, protože bylo volnější a někdy nedrželo nastavení. Žádnou další závadu sem nenašel a nic nenašel ani mechanik v servisu. Provedl tedy předepsané servisní práce po 5000km.
            Co se týče zkušeností s jízdou, jsem celkem spokojen. Motor po záběhu docela překvapuje. V letním počasí za studena startuje bez sytiče na první pokus. Je li chladněji tak se sytičem také na první pokus. Okamžitě po nastartování je možné sytič zcela vypnout a motor bez problémů drží chod. Před jízdou ho nechávám krátce ohřát (2-3min). Pak nejsou žádné náznaky že by se dusil, kašlal a podobně.  Dalším překvapením jsou pneumatiky. Jezdil sem v dešti, po silně zablácené silnici, po mokrých kostkách chvilinku po tom co začalo pršet. Při rozumné jízdě pneumatiky prostě drží naprosto bez problémů. Trochu práce dalo vymyslet nastavení zadních tlumičů. I když jsou i v základním nastavení poměrně tvrdé, někdy v zatáčkách na nerovné silnici motorka nedržela zvolenou stopu. „Přitvrdil“ sem a bylo to moc. Zadek naklepaný jak řízek. Nakonec úplně stačilo zvětšit tvrdost o jeden stupeň proti základu a je to. Samozřejmě to bude individuální podle váhy, ale žádný drobeček nejsem.
Sedadlo je pohodlné, řidítka se dají držet dlouho aniž by tělo protestovalo. Trochu problém činí za deště přední blatník. Je malinký a krátký. Moc nekryje a tak při jízdě v dešti sem měl asi po 10min plné boty vody. Ony totiž moje kožené kalhoty  nepromokavě ošetřené nachytají vodu od předního kola a ta pak ideálně stéká do bot. Myslím ale že podobný problém musel být na Viragu, jehož kopií Darker je. Při troše trpělivosti se mi daří dostat kalhoty přes boty a je po problému.
Pro mne z uvedeného vyplývá, že když se vychytají úvodní problémy tak by snad měl být pokoj.