SITUACE S NÁHRADNÍMI DÍLY NA MOTOSCOOT CHUNLAN TIGER 125

        Protože se vyskytly problémy s některými náhradními díly na Chunlana, oslovil sem v této věci ing. Brídu, majitele firmy Motoscoot. Uveřejňuji můj dopis i jeho odpověď.
Odpověď je obsáhlá, ale podle mne nevysvětluje proč firma není schopna dodat na jí prodávaný motocykl shodné díly od jiného výrobce a majitel motocyklu tak musí pátrat po tom „co by tam asi tak pasovalo“.  Prostě zkušenost s jednou z firem, i to je účel tohoto webu.

                                                                                                     Miloš                    

 

 

Ing. Pavel Brída
majitel firmy Motoscoot
Opava 

V Praze dne 13.7.2007 

Věc: náhradní díly


             Vážený pane inženýre,

v poslední době se na mně obrátilo několik kamarádů motorkářů s problémem s některými náhradními díly na motocykly Chunlan Tiger 125. Obrátili se na mne proto, protože jsem Chunlana vlastnil a několik let se pohybuji v oblasti čínských motorek, se kterými jezdím na různá setkání a srazy.
Mají problémy zejména s drobnými náhradními díly – samozřejmě nechtějí kupovat montážní celky. Dotazem u několika dealerů značky Motoscoot jsem zjistil, že si nevymýšlejí a opravdu jsou problémy.
Konkrétní příklad jsou prachovky předních tlumičů. Tento díl stojí zřejmě několik desetikorun, ale je nedostupný. Z vlastní zkušeností vím, že na Chunlanech skutečně odcházejí (podobně jako další pryžové díly). Místo této korunové záležitosti je nabízena nová přední vidlice nebo tlumiče, případně dobrá rada pokusit se sehnat tento díl na originál Hondu. Myslím, že většina majitelů těchto motocyklů volila „čínu“ kvůli ceně motorky a dílů.
Koupit levný motocykl činské kvality  bez dostatečného zázemí dílů a servisu je nesmysl, podobně jako kupovat na něj místo drobných součástek drahé montážní celky nebo japonské díly.
Zajímá nás, jak se k této skutečnosti stavíte jako majitel firmy. Ono totiž firmu nedělá počet prodaných motorek, ale servisní zázemí a dostupnost dílů a tím spokojenost zákazníků.Vaší odpověď budu prezentovat jednak na internetu a pak na motorkářských setkáních, aby potenciální zájemci o motocykly firmy Motoscoot „věděli do čeho jdou“. Nezajímá mně „politická“ odpověď typu: ročně projde našim servisem..... a odjíždí ..... spokojených zákazníků...... Na konkrétní problém s náhradním dílem chci konkrétní odpověď. Její pravdivost pak otestují někteří z majitelů tohoto motocyklu.                                                                                 

                                                                                                                                                                                        Miloš....................

Odpověď:

Zdravim Vas a preji hezky den. Takze hned k veci at nechodime kolem horke kase. Dovolim si jen shrnout celou mou akci a smlouvu s Chunlanem. Jiz v roce 2001 jsem jako jeden z mala a prvnich Cechu odletel do Ciny s mym japonskym partnerem a diky velke zakazce do Jihovychodni Asie na Sri lanku -popisuji to v historii firmy na nasich strankach, podporovanou japoncem jsem mel moznost se tedy dostat k jednomu z nejvetsich vyrobcu motocyklu v Cine jako Cech z malinkate zemicky.Bylo to pro mne velmi dulezite jelikoz jestlize je nekdo jeden z nejvetsich vyrobcu a s velkym zazemim nemel by vzniknout problem co se tyka krachu atd. to jsem si celkem logicky oduvodnil a je to celkem normalni ,jako od nejakeho garazistoveho vyrobce ,kterych je v Cine vetsina a se stokusovymy zakazkami do nejake CR si nedelaji problem dnes ano a zitra uz nejsou....ty velke co delaji pres pul milionu motorek rocne jsem nezajimal samozrejme vc. Chunlanu ,proto ten Japonec se zakazkou nekolika desitek tisic kusu a tim padem jsem byl taktez jako jeden z mala u velke firmy,kde se vse schovalo pod velkou zakazku a tim jsem se k nim mohl dostat . Vyselektoval jsem osobne po letitych a osobnich zkusenostech typ dvouvalce!!!jiz vr.2001 a ve 125ccm s historii hondy cm 125 a tuto taktez jako jeden z prvnich zhomologoval pro EU a asi jak vite tak to nestji par desitek tisic. O prednostech dvouvalce proti jednovalci Vam vykladat predpokladam nic nemusim a proto jsem volil technologicky na vyrobu drazssi motorku ...No a byla tedy na nasem trhu celkem konkurencne schopna a hlavne jina motorka nez se v roce 2002 a 2003 u nas nabizela a za absolutne bezkonkurencni ceny tehdy 59 tis kc ve dvouvalci.....absolutne bez konkurence proti jednovalcum ,ktere v tu dobu staly cca 70 tis kc ,takze tah si myslim, az do ted dobry vc. fungujiciho servisu a zazemi...nevim o tom ,ze by si nekdo stezoval v techto letech na dodani nahrad. dilu ci servisu atd. Problem se stal v roce 2006 ,kdy Chunlan statni fabrika se proste vnitrne rozhodla divizi motorek zavrit,jak asi chapete bez souhlasu nejakeho Motoscootu a pokracovat ve spolupraci pouze s LG televize -coz jsou vsechny LG vyrobene ve fabrice Chunlanu..to jste asi nevedel a taktez se zamerili na svou nejstarsi divizi a to klimatizace a v tom jsou taktez velmi dobri....takze motorky-vyroba sly proste do kopru....My jsme samozrejme predtim nakoupili mnoho skladovych dilu atd a kontaktovali naseho dodavatele TMEC-jiz 100 procentne privatni fabrika ,ktery jako pouze motorkarska firma cast zasob taktez od Chunlanu s vyrobnim zarizenim odkoupila...Takze nyni jiz nelze od roku 2006 dodat jedineho Chunlana a jsou to tedy podobne,ale ne shodne Tmecy,ktere se samozrejme v nekterych dilech lisi a tam treba patri prachovky ....o kterych pisete ,ktere tedy nemame . Dulezite je ,ze co se tyka gufer se mnou budete souhlasit ,ze neni problem dodat od nahradniho vyrobce za rozumnou cenu jelikoz se jedna o spotrebni material,jako je retez,svicky ,pneumatiky a zarovky ,ktere jsem opravdu s Chunlanem po uzavreni vyroby neresil a resil jen ty opravdu podstatne veci jako motorove dily atd.ktere se nedaji druhovyrobcem nahradit a ty mame stale a drzime v zasobach celkem slusnych skladem.Mrzi mne ,ze to dodpadlo s Chunlanem jak dopadlo ,je to zkusenost urcite i zivotni a protoue se motorkama zabyvam vyhradne vice jak 15 let a neresim jiny bussines,coz se tady v CR bohuzel o vetsine cinskych dovozcu rict neda a tvrdi po mne potopa A PAK ASI PRACHOVKY RESIT NEBUDETE ,PROTOZE BUDETE MIT ZASADNI PROBLEM ,NEBUDOU VUBEC DILY ,PRIPADNE NEBUDE JIZ EXISTOVAT FIRMA A MOTORKA BUDE TOTALNE NEPOJIZDNA BEZ MOZNOSTI DODANI DILU...nemyslim si ,ze by nasi zakaznici i pres peripetie s Chunlanem jako vyrobcem to od nas az na par drobnych dilu pocitili a nemohli jezdit ci dokonce odstavili motocykl to se opravdu nestalo ,protoze delame a udelame vzdy co je v nasich silach a taky proto ,ze motocykly nesou oznaceni me firmy za ktere jsem se nikdy nemusel stydet i kdyz nekdy byly a jsou problemy a ne zrovna zpusobene nasi stranou a zakaznikovi jsme se vzdy s mym odbornym tymem mechaniku vzdy vyhoveli...a pokud se mylim ,tak mi to osvetlete kdy ,komu a co jsme nevysli vstric. Jinak nahradni dily ma na starosti p.Svoboda tel.602779982 a zkuste vice o prachovkach pohovorit s nim.P.S. ...A proto dnes siroka aliance s TMECEM A JAWOU ,kterou jsme zalozili my jako Motoscoot jeste se sirsim spektrem zaruk a dilu ,nez ma jakykoliv jiny dovozce a myslim ,ze tato nase aliance zacina velmi dobre fungovat se vzajemnyma podporama vsech zucastnenych firem a je to urcite lepsi svazek ,nez nejaky radoby dovozce ,ktery si jen tak priveze kontejner z Ciny ,protoue mu to prijde obchodne zajimave ,aby pak zjistil ,ze je to narocne na cas,sklad,servis a nahradni dily a tak se zase na to vykasle a uz neresi prodane motorky zakaznikum a toto jsou fakta a Vy jiste vite ,ze ja i moje firma jsme to pojali trochu jinak a myslim i mnohem seriozneji vc. vlastnich motorek jako jsou betky ,pionyry a nyni i 125 enduro s nasim vlastnim designem a davame tim jasne najevo ,ze jsme tady byli jako jedni z prvnich a hodlame tu zustat taky do doby co mi sily budou stacit souperit s temi tzv. rocnimi dovozci. Tot vse. Spozdravem Ing. Pavel Brida majitel firmy www.motoscoot.cz ,www.jawa-motor.com