Yuki Darker 250

Darker byl zakoupen jako nový v únoru 2007. Před ním jsem měl také čínskou motorku Chulan Tiger 125. Ta byla koupena s najetými 2500km jako předváděcí. Zpočátku jsem byl velmi zklamán technickým zpracováním Darkera. Pořád jsem ho srovnával s Tigerem. To bylo možná chyba, protože Tiger byl zřejmě jako předváděcí motorka v době, když jsem ho koupil už "vychytaný".
Dílem svépomocí a dílem na garanční opravě se povedlo dosáhnout stavu, jaký je popsán v závadách a jejich odstranění.
Co se týká jizdních vlastností, je to pohodová motorka. Motor je pružný, má dostatečný kroutící moment a s mými 93kg celkem nemá starosti. Trochu slabší je zadní brzda. Řazení je docela přesné, trochu je problém s "hledáním neutrálu". Možná je to otázka zvyku. Startuje dobře, ihned po startu se udrží v chodu zcela bez sytiče. Spotřeba se pohybuje tak mezi 2,5 - 3 l/100km. Zatím má najeto asi 2400km.

Yuki Darker 250 - závady

25 km    - při jízdě rovně nejsou řidítka rovně
             - na tlumičích výfuků nalezeny zřejmě dodatečné svary, obroušené nenachromované

100 km  - při zastavení motoru "engine stopem" na řídítkách se spálila hlavní pojistka, při její výměně se rozpadlo pojistkové pouzdro
                vyřešeno výměnou pojistkového pouzdra za jiný typ
             - při hledání příčiny spálení pojistky nalezeny prodřené a spálené vodiče levého zadního blinkru
                vyřešeno zaiozolováním
             - při výměně pojistkového pouzdra nalezen uvolněný tenký černý vodič od - pólu baterie
                vyřešeno připájením vodiče na očko
           
 - při zkoušce funkce elektriky motocykl nastartován. Z přívodní hadice od benzínového kohoutu u palivového čerpadla začal
                kapat benzín.
             - drátěná spona hadice příliš měkká a nefunkční
                vyřešeno výměnou za sroubem stahovanou sponou

120 km   - ztracen jeden ze šroubů držících přední blatník na vidlici
                vyřešeno v servisu při garanční prohlídce
             
- při montáži padacího rámu bylo zjištěno, že jeden ze šroubů držících stupačku a motor byl do závitu nasazen nakřivo
                a dotažen přes závit, takže došlo k poškození závitu ránu
                vyřešeno přeříznutím závitu na větší a výměnou šroubu
           
  - dále zjištěna vada (bublina) v odlitku hlavy řízení (brejle), která ohrožuje jeho pevnost

170 km   - zdracen jeden z Imbus šroubů držících pravý boční kryt motoru
                vyřešeno v servisu při objednání garanční prohlídky

480 km   - přepínač světel přestal mít definovanou polohu. Poloha rozsvícení se musí hledat
                vyřešeno v servisu při garanční prohlídce
             
- pružina bočního stojanu "se potkává" s gumovou krytkou kloubu řadičky
                vyřešeno v servisu při garanční prohlídce

640 km   - za jízdy rozhodilo nastavení volnoběhu
                nastaveno v servisu, po zahřátí jízdou (asi 40km) se závada projevila znovu

1006 km  - za jízdy začala nádrž bouchat o rám. Zjištěn ztracený jeden ze silenbloků, na který je nádrž navěšena

1026 km  - v servise zjistili, že motor saje falešný vzduch přes netěsnost mezi karburátorem a přírubou sání do válců (povolená
                a trochu sesmeknutá spona). Sponu nastavili tam, co má být a dotáhli. Volnoběh pak bylo možno nastavit a je v pořádku.
                Silenblok nádrže objednaný před 5 dny nedorazil.

1220 km  - na spodním tlumiči výfuku zjištěno nekvalitní pochromování, které bude postupem času reznout

1480 km  - po mohutném mailovnání s "Pyramidou" bylo nutno tam zajet a oni silenblok doplnili na počkání. Nekvalitní chromování
                bylo nakonec něco přiškvařeného

2000 km  - silenbloky nádrže vržou a nádrž mi na nich přijde volná
                 mezi úchyty silenbloků na nádrži a silenbloky vloženy proužky gumy (možna by silenbloky měly mí trošku větší průměr)